Smaken är som…

"Rock S’Cool 3" marknadsförs precis som de två tidigare med lättklädda tjejer i skoluniform. Precis som när jag recenserade den förra volymen förstår jag inte riktigt varför. Den som köper DVD:n i syfte att se dessa lättklädda tjejer kommer nämligen att bli gruvligt besviken. Det finns några bilder i det lilla häfte som medföljer men det är allt. Den här gången finns de inte ens med i DVD:ns menyer.

Hur som helst, musik är väldigt svårt att tycka om då alla har sin smak. Det jag gillar tycker någon annan låter illa och tvärt om. Tyvärr faller det som bjuds här inte mig på läppen alls. Dels är det band jag aldrig hört tidigare vilket säkert gör sitt till men även band som Whitesnake och Saxon som jag känner igen representeras här av allt annat än deras mest kända låtar.

En annan sak som slår mig när jag lyssnar på de olika låtarna på DVD:n är att de är väldigt olika. Det är allt ifrån lite mjukare till riktigt hård musik. Nu kan det ju tyckas bra att det finns en stor blandning men frågan är vem DVD:n riktar sig till. Kanske finns det de som gillar allt som är med här men själv tycker jag nog det känns som om de olika låtarna representerar rätt olika lyssnargrupper.

Med andra ord gör man tyvärr bäst i att låta bli "Rock S’Cool 3". Köp en DVD med den gruppen som just ni gillar istället för här är det alldeles för spretigt.

Extramaterialet består av textinformation om de olika grupperna som är med och deras skivor.

1. Den roligaste videon är helt klart Hatespheres "Floating". Låten är totalt kass men i videon får vi se massa människor stå och headbanga i slowmotion vilket ser rätt kul ut.