En typisk men ovanlig thriller

"Killing Ground" är allt annat än unik vid första anblicken. Ett ungt par i Australien ska tälta och får tips om ett bra ställe av en skum typ och man förstår ganska snart att han kommer ställa till det för dem. Och det gör han naturligtvis. Inget nytt där. Paret har heller ingen täckning på sina telefoner, inget nytt där heller. Men, det finns en twist på filmen som gör den väldigt intressant... Saken är bara den att det tar ett tag innan man kommer på vad det faktiskt är man ser.

När paret kommer till stället de ska tälta på finns där redan ett annat tält. De ser dock inga människor. Vi får sen se växelvis från de nyanlända kamparna och de som varit där ett tag och man börjar fundera hur de lyckas gå om varandra hela tiden men så till slut trillar polletten ner. Det vi ser utspelar sig vid olika tidpunkter. De tre som var där först är där ett par dagar innan paret vi följt dit dyker upp. Frågan är bara vad deras tält gör kvar där och var de själva är.

Jag gillar "Killing Ground". De lyckas få till det där lilla extra och ger tittaren en obehagskänsla. Och visst, det är lite stereotyper vi bjuds på (speciellt de två hillbillytyperna) men det fungerar. Jag gillar hur man blandar de två tidsintervallen och hur de vävs samman. Skådespelarna gör bra ifrån sig och man drar inte ut på det allt för länge. Filmen är runt 80 minuter och det fungerar perfekt.

1. En av de mest obehagliga scenerna är när vi ser hur någon förföljer kvinnan i paret. Vi ser bara att det är en kort person som stapplande följer efter henne. Obehagligt.

2. Det är lite kul när de vid ett tillfälle kör så snabbt i en bil att de kan får den att rulla genom att svänga hastigt men när man ser på hastighetsmätaren kör de bara i 40 km i timmen.

3. Sista scenen i filmen känns helt fel. Den kunde man lätt skippat.