50 procent av teamet till omgång tre

"Lethal Weapon" är tillbaka i en tredje säsong. Eller i alla fall 50 procent av dem. Damon Wayans är fortfarande kvar som Roger Murtaugh men Clayne Crawford som Martin Riggs är inte längre kvar. Redan i inledningen av första avsnittet får vi se att han inte överlever det skott han får i slutet av säsong två. Istället kommer Seann William Scott in som Wesley Cole. En före detta CIA-agent som nu valt att jobba som polis. Han paras ihop med Murtaugh och det går som väntat inte helt smärtfritt till en början.

Coles intåg och Riggs uttåg får dock ses som något bra. Jag tycker att det är en klar förbättring. Cole är sådär lite lagom galen utan att gå över gränsen som jag tycker att Riggs gjorde ibland. Eller, han gör det inte lika ofta i alla fall. Genom hela säsongen etablerar man Cole. Hans före detta fru och dotter som han övergett under stora delar av hennes unga liv och hur han försöker reparera deras förhållande.

Men om man bortser från detta karaktärsbyte är serien sig lik. Upplägget är det samma och man vet ungefär vad man kan förvänta sig. Murtaugh är sådär nitisk som vi vill att han ska vara och resten av hans familj retar sig på honom, som vi också förväntar oss att de ska göra. Den skillnaden som finns på familjen Murtaughs hemmafront är att Trish först startar eget för att sen kandidera till en domarpost.

Säsong tre är bättre än säsong två och jag väntar redan med spänning på vad nästa säsong kan tillföra. För jag förutsätter att det blir en till.

1. Kevin Rahm är tillbaka som Brooks Avery. Cole och Murtaughs kapten som även försöker sig på en politisk karriär.

2. Även Bailey får en ny partner. Dock är hon inte lika bra som Cole.