Tigerkungen utan kungen

I säsong två av "Tiger King" får vi inte träffa Joe Exotic. Han sitter inne och den här gången fokuserar man i stället på Bhagavan Antle, eller Doc som han kallas. Den här gången får vi dessutom bara tre avsnitt. Just att det bara är tre avsnitt är faktiskt en bra sak. Doc är inte i närheten av att vara lika intressant som Joe och berättelsen går snart på tomgång. Vi får höra hur Doc är intresserad av unga tjejer, hur han kanske puttade sin partner utför en klippa och hur han är en allmänt taskig människa. Man försöker göra om det man gjorde med Joe i första säsongen men som sagt, Doc är rätt ointressant och man bryr sig inte speciellt mycket om vad han gjort eller inte gjort. När sen hans förra fru Radha Hirsch sitter och berättar hur rädd hon var för honom för att i nästa sekund skratta och verka tycka att tiden med Doc var den bästa i hennes liv så är det svårt att ta det på allvar.

Nä, denna säsong (om man nu kan kalla det för det när det bara är tre avsnitt) kunde man skippat. Det känns lite som om Netflix velat göra som just Joe Exotic, det vill säga kräma ut så mycket pengar som möjligt ur en kassako. Den här gången lyckades det dock inte utan det faller helt platt och man undrar mest när det hela ska dra igång. Det är segt och ointressant tyvärr. Doc själv säger inte så mycket utan det mesta är gamla klipp och folk runt omkring honom som kommer med anklagelser och jag hoppas verkligen inte att man tänkt sig att göra samma runda med de andra personerna som figurerade runt Joe. Då kommer detta verkligen bli en utdragen historia som ingen kommer bli gladare av.

1. Jag hade missat att denna omgång skulle handla om Doc och satt länge och undrade om jag såg rätt serie.

2. Det är svårt att de att Doc då och nu är samma person. Han ser rätt olika ut vid de olika tillfällena.

3. Jag kan inte komma runt att alla inblandade ändå känns som om de tycker att det är rätt kul att få vara med. Även om det naturligtvis var jäääääättehemskt när det hände…eller?