Låt detta ett slut här

Tredje filmen i "Pulse" serien spelades förmodligen in rätt snabbt efter att man färdigställt den andra filmen i serien. Den tar vid där film två slutar och vi kastas sju år framåt i tiden. Justine (som i film två flydde med sin far från sin mor) bor nu med sina styvföräldrar i ett flyktingläger som helt klart har något sektliknande över sig. I skolan predikar man om hur datorer och telefoner är djävulens redskap och så vidare.

Föga oväntat hittar dock Justine just en bärbar dator och som den rebell hon ska vara startar hon den naturligtvis och vips chattar hon med Adam. Adam påstår att han befinner sig i Houston och utan att fundera speciellt länge rymmer Justine från flyktinglägret för att bege sig till Adam och det nya livet som hon tror hon kan få där.

På vägen dit (för det är en lång vandring) möter hon bland annat en man som vill använda hennes dator för att få tillbaka sin döda fru vilket inte går så värst bra. Justine kommer dock undan och utan att ha ätit speciellt mycket eller ha ordentliga kläder klarar hon ändå vandringen till Houston rätt bekymmersfritt…

Där träffar hon dock inte Adam utan en annan gammal bekant, nämligen Thomas Ziegler som i den första filmen utpekas som den som skapat vägen spökena använder för att ta sig över till vår värld. Nu har han dock blivit mer eller mindre galen och planerar att smälla av några atombomber för att på så vis skapa ett elektriskt fält som ska slå ut all elektronik och då även spökenas väg till vår värld. Att det även kommer att påverkar de få människor som fortfarande lever är av mindre betydelse för honom.

Det är nu filmen blir riktigt underlig. Justine gaddar nämligen ihop sig med spökena för att stoppa Ziegler och hans plan. Tyvärr så kommer man i denna film (förutom inledningsscenen) ännu längre ifrån ursprungsidén med själva spökena och deras hot mot mänskligheten. Historien tunnas ur och ersätts av en rätt larvig story som inte gör någon speciellt glad. Förhoppningsvis är detta den sista filmen i serien som såhär i efterhand borde ha slutat redan efter första filmen.

En liten bakom kulisserna-film finns med och där får vi bland annat se lite om hur specialeffekterna gjordes.

1. Inget av den krypande känslan som fanns i första filmen finns med här.

2. En hel del klipp från andra filmen återanvänds här…