Dubbelbottnad titel

Summer tar sig liftande till staden Massey för att söka sin länge försvunne far. Hon har just fått reda på av sin mor att denne sagt att Summers resulterade i ett missfall och aldrig föddes. Hennes far har därför aldrig vetat om att hon existerar, något som Summers nu tänker ändra på.

Då modern är en alkis och hon och Summers inte kommer speciellt bra överens blir det att lifta. Summer klarar sig dock utan större problem och vet hur man tar vara på sig själv. Dock blir hon så när tagen av polisen när hon snattar mat men räddas av Tom som tar med sig henne hem. När hon sen försöker lämna huset morgonen efter sätter Tom och hans mamma stopp för hennes planer. Tom gör klart för henne att hon nu ingår i hans trädgård som han har nere i källaren. Till sin förskräckelse inser Summers att Toms "växter" har en tendens att vissna rätt snabbt.

Idén till filmen är rätt bra. Den påminner en hel del om "Mum & Dad" fast inte lika blodig och rå. Dock är den inte helt blodfri. Som titelns antyder får vi både se Summers blöda och leta efter sin blodssläkt. Summer spelas rätt bra utav Ashley Greene. Det är väl när hon ska få panik det inte håller riktigt när det gäller trovärdigheten. Även Stephen McHattie är bra som familjefadern som återvänder hem under filmens gång. En del andra gör dock tyvärr mindre lyckade insatser. Peter Michael Dillon och Paul Whitney lämnar mycket att önska i sina rolltolkningar av Darwin och stadens sheriff.

Som vanligt med den här typen av filmer får man ta dem lite för vad de är. Köper man konceptet blir den trots allt rätt underhållande men man får inte vara för kritisk. Det finns många situationer som inte skulle hålla i verkligheten och så vidare men å andra sidan är det ju ofta så med just skräckfilmer. Sammanfattningsvis är det dock en underhållande film och även om den inte riktigt håller på skådespelarfronten funkar den. Jag blir underhållen och den känns definitivt inte som 88 bortkastade minuter.

Några textbiografier över skådespelarna. Rätt ointressant.

1. I USA gick filmen under namnet "Summer’s Moon".

2. På omslaget jämför man filmen med "Lida" och "När lammen tystnar" vilket jag inte tycker stämmer alls. "Summer’s Blood" kan inte jämföra sig med dessa klassiker.