Zombiewannabe

"Return of the Living Dead 3" är en av de där skräckfilmerna som enbart gjordes för att den lånat namnet av en klassiker, förmodligen var billig att göra och för att den är skitdålig. Ursäkta mitt ordval men jag finner inget annat ord för att beskriva den. Skådespelarna är riktigt dåliga, manus känns som om det är gjort av en treåring och specialeffekterna av samma treåring som skrev manus. Allt med denna film är hemskt.

Handlingen är följande. Curtis och flickvännen Julie smyger in på Curtis pappas jobb där man naturligtvis väcker upp de döda genom att spruta någon sorts gas över dem. Lite chockade smyger de två därifrån igen men när de sedan kraschar med Curtis motorcykel och Julie bryter nacken är de snart tillbaka. Curtis utsätter Julie för gasen och hon återuppstår. Vad de inte vet är att hon förvandlats till en zombie…

Det som är extra dåligt med denna film är att man helt gjort om zombiekonceptet. Här kan Julie både tala, tänka och minnas vad som hänt tidigare. Hon inser inte ens att hon blivit en zombie. Hon biter dock folk som nu i sin tur blir zombies också. Dessa förvandlas dock rätt snabbt till galna zombies. Men inte Julie, hon fortsätter att minnas, prata och hålla sig från att äta upp pojkvännen Curtis.

Nä, håll er borta från detta skräp. Den är allt annat än bra och ni lär inte blir inte glada för att ni såg den. Det är bara drygt 90 minuter av era liv ni aldrig får tillbaks.

1. Inte ens regissören själv är nöjd med filmens titel. Han tycker att "Curtis and Julie" eller "Mortal Zombie" vore bättre namn.

2. När man experimenterar med att väcka upp zombies ser man att de kommit tillbaka genom att de får hjärtslag. Vilken zombie har hjärtslag???