Inte ett eller två, utan 533 och ett väg

Ibland kan man tycka att ett eller två barn är jobbigt. Eller för all del de som har tre, fyra eller fem barn känner nog detsamma ibland. Men vad ska man då känna om man har 533 barn och ett till på väg? Det är det David Wozniak får uppleva i "Delivery Man". Nu har han visserligen inte uppfostrat 533 barn utan endast donerat sperma men tack vare ett misstag på kliniken så har man använt sig av hans mer än vad som var meningen och nu kräver 150 av barnen att få veta vem som är deras pappa.

Wozniak blir naturligtvis skräckslagen till en början. Han som knappt klarar av att leverera kött (han jobbar på familjens slakteri) och definitivt har problem med att behålla sin flickvän som nu är gravid med hans 534:e barn. Hur ska han kunna leva upp till deras förväntningar? Men så efter ett tag tar nyfikenheten över och han börjar gå igenom de 150 profilerna, söker upp dem och börjar se sig som deras vakande ängel…

"Delivery Man" är rätt kul. Bara chocken att få reda på att 533 barn vill veta vem du är borde ta dö på vilken man som helst men Wozniak blir nyfiken och det är kul att se hur han försöker hjälpa dem utan att berätta att han är deras pappa. Naturligtvis blir det överdrivet och man kan inte låta bli att förvånas över hur lätt de köper att en främling gör allt för dem samtidigt som de drivern en process mot sin pappa som de inte vet vem det är. De borde kunna lägga ihop ett och ett.

Sen blir ju allt sådär sliskigt bra på slutet som det alltid blir i den här typen av filmer men inte heller det gör så mycket. Den här filmen måste nästan sluta så även om det inte känns trovärdigt för en sekund så jag köper det. "Delivery Men" är underhållande och innehåller en hel del roliga scener.

1. Håll en extra koll på Wozniaks flickväns gravidmage. Den ändras rätt mycket under filmens gång.

2. Vince Vaughn är perfekt i rollen som Wozniak.

3. Detta är en remake av "Starbuck" från 2011.