Ett sätt att fart sexlivet, eller?

Cameron Diaz och Jason Segel spelar Annie och Jay, ett gift par som efter att barnen dykt upp i stort sett slutat ha sex med varandra. Innan hade de det överallt och hela tiden. Nu somnar de dock så fort sex kommer på tal och båda tycker detta börjar bli ett problem. De försöker på alla sätt att få igång sexlivet igen men utan framgång… Tills Annie föreslår att de ska spela in en sexfilm. Det gör de, en tre timmar lång dessutom, på Jays iPad. Jay lovar dyrt och heligt att radera den men innan han hinner göra det så hinner hans synkprogram sprida den till alla hans iPads… och alla iPads som Jay givit bort. Jay köper nämligen nya väldigt ofta och när det kommer in nya ger han bort de gamla till vänner och bekanta och nu har de alla deras sexfilm nerladdade på dessa iPads…

Resten av filmen handlar sen om hur Annie och Jay åker runt till alla som Jay givit iPads till för att ta bort filmen och detta är en ganska vanlig komedi. Man vet ungefär vad som ska hända och det är just det som händer, så vill man bli överraskad är detta fel film. Men däremot dyker det upp en hel del små roliga instick här och där. Som när Jay börjar prata skotska när han och Annie lurar Annies blivande chef att de samlar in pengar till behövande barn.

Vi ser även Rob Lowe som just Annies blivande chef och han ser rätt galen ut men han gör det bra så det blir kul. "Sex Tape" är en rolig film och både Diaz och Segel gör sina roller bra. Man skrattar och skäms lite om vartannat, men det är helt okej. Så är det just detta man är ute efter fungerar filmen bra. Vill man däremot se något nytt bör man välja något annat.

Som ofta med komedier får vi se lite bloopers, borttagna scener och line-o-rama som är scener där skådespelarna bara babblar på och sen får man i efterhand klippa bort det man tycker blev för mycket. Vi får även äktenskapsråd av doktor Jenn Berman vilket bara känns larvigt. Desto roligare är då mötet med Hank Rosenbaum, Annies blivande chef, som visar sina Disneytavlor där han själv har huvudrollen.

1. Nu har jag inte sett så mycket av Jason Segel men han ser sjukligt smal ut i den här filmen.

2. För att lättare få tillstånd att filma på de platser man ville filma på sa man att filmen hette "Basic Math".

3. Jack Black dyker upp i en liten roll.