Dolph Lundgren sparkar stjärt

Förlåt Discshop, men jag kunde inte låta bli att stjäla er tagline för filmen. Den fullständiga taglinen är "Dolph Lundgren sparkar stjärt i mexikanskt fängelse" men jag kortade den lite. På själva omslaget till filmen finns en marginellt bättre variant som lyder " Dolph Lundgren sparkar röv i mexikanskt fängelse".

Förlåt Dolph, jag har träffat dig personligen och intervjuat dig för filmen "The Expendables 2" vilket var en mycket trevlig upplevelse. Du verkar vara en mycket smart och sympatisk man. Men den här gången gick något väldigt fel. Jag vet inte om du själv tackade ja till den här filmen eller om det var din agents verk men det kan vara det sämsta beslut som tagits. "Larceny" är årets sämsta film, eventuellt till och med hela 2000-talets film.

Filmen handlar om Jack (Dolph) som jobbar undercover och beslutar sig för att försöka stjäla från Mexikos största knarkbaron. För att göra det måste han dock se till att han hamnar i Mexikos värsta fängelse. Det är nämligen där pengarna finns gömda. Som väntat går inte allt som planerat och det hela slutar i en blodig uppgörelse. Och så långt låter det ju helt okej men sen går allt fel.

Skådespelarna (inklusive Dolph) känns riktigt usla och oengagerade. De agerar illa, kan knappt leverera en replik trovärdigt och slagsmålsscenerna som brukar vara den delen som Dolph fixar bäst känns som om de vore koordinerade av ett gäng blinda pacifister. Nä, allt och jag menar precis allt är dåligt med denna film och därför är min rubrik på denna recension väldigt talande för hela filmen.

En trailer och lite bilder.

1. Vi får knappt se någon bli skjuten under hela filmen. Det insinueras, men man har inte ens orkat ge oss ljudeffekten av en pistol. Dåligt.

2. Dolph känns riktigt trött. Är det dags för pension?