En fiktiv agent som blir verklig

Sam Larson är författare av actionböcker. Hans hjälte heter Mason Carver och när Sam skriver sina böcker gör han det ordentligt. Han faktaforskar så allt blir exakt som det skulle bli om det hände i verkligheten. Detta betyder att han vet mer än en vanlig människa gör och borde om en hel del. När han så ger ut en bok med titeln "True Memoirs of an International Assassin" tror folk att han är den lönnmördare som går under namnet Ghost i hans bok. Detta i sin tur leder till att han kidnappas av gerillakrigare som vill störta sin president. Presidenten i sin tur vill störta en rysk maffiaboss som härjar i landet och alla vill de ha Ghosts hjälp. Sam Larson som egentligen är en tönt måste nu börja leva som sin fiktiva hjälte och på något sätt ta sig ur situationen med livet i behåll.

Kevin James spelar Sam/Mason och han gör det riktigt bra. Filmen är en komedi och vissa saker blir kanske lite överdrivna man jag gillar Kevin och jag gillar filmen. Jag gillar att vi får se vad han skriver när han skriver sina böcker och jag gillar att vi får se karaktärerna stå och vänta medan han försöker komma på vad som ska hända härnäst. Riktigt kul upplägg. Filmen innehåller dessutom en hel del action även om allt går under komedins flagga.

Förutom Kevin ser vi Kim Coates som president Miguel "Mike" Cueto och Andy Garcia som gerillaledaren El Toro. Rosa Boliviar (Masons partner i kampen att överleva) spelas utmärkt av Zulay Henao och allt detta tillsammans skapar en riktig bra och underhållande komedi som lockar till många skratt.

1. Filmen känns väldigt påkostad för att vara en komedi.

2. Titeln "True Memoirs of an International Assassin" är ovanligt lång för att vara en filmtitel.

3. Amerikanska TV profilen Katie Couric gör ett gästframträdande som sig själv.