En stor liten show

Ett av mina så kallade guilty pleasures är att jag har tittat en hel del på amerikansk wrestling genom åren och även recenserat lite galor här på sidan. Inte för att jag tror att det är på riktigt eller för att jag tror på dem när de står och skriker. Jag väljer att se det som underhållning och det kan tamejtusan inte vara lätt att hoppa högst upp på repen, göra en volt och landa på en annan människa utan att skada sig själv eller den man hoppar på. Fascinerande koreografi som är mer intressant än dans om ni frågar mig. Men vad har det med denna recension att göra då? Jo, serien som jag sett heter "The Big Show Show" och för de av er som sett wrestling så kan ni inte ha missat The Big Show. En gigantiskt stor kille som egentligen heter Paul Wight. Han har nu som så många andra brottare givit sig in i skådespelarbranschen och vid första anblicken kan man lätt tro att detta är en dokusåpa där han spelar sig själv men det är det inte…eller i alla fall inte helt.

Big Show spelar visserligen sig själv. Han är just The Big Show och har just gått i pension från brottningen. Han bor med sin fru och två döttrar (alla skådespelare och inte hans riktiga familj) och när serien börjar kommer hans tredje dotter (även hon en skådis) från ett tidigare förhållande för att bo med honom och hans nuvarande familj. Så, man kan frestas att tro att detta är hans riktiga liv men så är inte fallet. Detta är en komediserie och jag tror Netflix gärna vill att lite yngre ska se den eftersom de envisas med att sätta på svenskt ljudspår när varje avsnitt börjar.

Men jag såg de åtta halvtimmeslånga avsnitten på två kvällar och det är en rätt underhållande serie. Big Show kommer aldrig få en Oscar så är det bara men här när han har sin stora kropp att skämta om fungerar det som lätt underhållning. Även frun och de tre döttrarna fungerar riktigt bra ihop. Så även om jag inte tror att Big Show kommer få samma karriär som Dwayne Johnson så kan han nog hanka sig fram i serier som denna tillräckligt bra för att försörja sig.

1. Jag hittade ingen info om utifall det kommer ytterligare säsonger men jag hoppas ändå man ger serien en säsong till att etablera sig.

2. Big Show gör verkligen rätt för sitt namn. Nu vet jag inte hur stora hans motspelare är i serien men de når knappt upp till armhålan på honom.

3. Jaleel White som en del kanske känner igen som Steve Urkel i "Family Matters" dyker upp här men det tar ett tag innan man kan placera honom. Han ser rätt annorlunda ut.