Ön där all kan hända, eller?

"Fantasy Island" handlar om just det titeln säger. En ö där alla ens fantasier kan gå i uppfyllelse. Hit kommer en grupp människor som alla vunnit en resa dit. De tror dock att det handlar om en resort för inte kan det väl verkligen finnas en ö där alla ens fantasier kan förverkligas? Ganska snart blir de varse att det faktiskt är så. Frågan nu är bara om man verkligen vill att de ska förverkligas...

Det visar sig nämligen att en av reglerna som gäller på ön är att när man väl valt en fantasi måste man genomföra den till slutet. Just denna regel tar vår grupp rätt lätt på innan de inser vad det faktiskt betyder. Under filmen sitter jag och funderar på om det bara är illusioner eller om fantasierna verkligen händer och jag kommer fram till att de verkligen händer. Varför och hur får vi delvis förklarat under filmens gång men det blir ändå lite för mycket hokus pokus för min smak.

Skådespelarna gör det de ska, varken mer eller mindre och i slutändan blir detta väldigt mycket en ungdomsslasher med en knorr men ändå en slasher. Filmen är nästan två timmar lång och det är på tok för långt. Den hade mått bra av att kortas lite men å andra sidan behöver man lite tid för att berätta allas fantasier och sen knyta ihop dem på ett bra sätt för att i slutet leverera en bra förklaring i slutet. En sevärd film som inte lämnar allt för bestående men.

Ett gäng bortklippta scener är vad vi bjuds på. Sen finns det faktiskt en unrated version av filmen förutom bioversionen. Riktigt vad skillnaden är vet jag inte. De hade båda samma längd och tyvärr var inte filmen tillräckligt bra för att jag skulle orka se den igen i en annan version.

1. Nicolas Cage var påtänkt för rollen som öns ägare Mr. Roarke men han tackade nej.

2. Filmen är en remake av TV-serien från 1977.

3. Enligt IMDB innehåller den alternativa versionen mer våld, blod och naket.