Mer av allt när serien lyfter till nya höjder

Ash är tillbaka och den här gången har man verkligen släppt på bromsarna helt och hållet. Handlingen är mer intensiv, effekterna mer effektiva och blodet fördubblat - minst. Säsong två av "Ash vs Evil Dead" är allt, men mycket mer jämfört med säsong ett. När vi återser Ash, Pablo och Kelly är de tillbaka i Jacksonville och lever det glada livet. Precis som de blev lovade i slutet av säsong ett. Men allt är inte som det ska. Demonen Rubys demonbarn har vänt sig emot henne och för att de inte ska ta över helt måste hon åter igen blanda in Ash och hans vänner.

Säsongen går sedan ut på att de åter igen ska kasta tillbaka demonerna till de dödas rike med hjälp av Evil Dead-boken. Men först måste de döda Rubys demonbarn. För att lyckas återvänder Ash och gänget till hans hemstad där de träffar hans pappa, hans första kärlek och en flummig barndomskompis. Innevånarna minns dock Ash som Ashy Slashy eftersom han misstänkts ha mördat sina polare (händelserna i första filmen).

Under säsongen återvänder Ash till stugan vi känner igen från första filmerna, han hamnar på mentalsjukhus och han får en ny kompis i form av en handdocka som föreställer honom själv. Det ena konstigare än det andra men det blir aldrig larvigt utan man lyckas på något sätt få det att fungera och tillsammans med den lite mörka humorn och allt splatter blir det en underbar blandning.

Jag gillar allt med TV-serien. Jag gillar Ash, jag gillar Pablo och Kelly, jag gillar allt blod, jag gillar allt splatter, jag gillar uppfinningsrikedomen hos manusförfattarna och jag gillar känslan av att vara helt slut efter att ha sett säsongens tio avsnitt under två kvällar. Jag gillar intensiteten i serien. Det händer något hela tiden. "Ash vs Evil Dead" växer ständigt och redan första säsongen var bättre än filmerna, men nu med andra säsongen lyfter man historien om Ash till helt nya höjder.

Vi bjuds på en mängd med extramaterial på denna DVD. Dock är det värt att notera att alla dokumentär är väldigt korta. Tyvärr gör detta att man inte hinner ta till sig det man ser innan det är dags för nästa. Intressanta, men alldeles för korta dokumentärer. Jag hade föredragit en längre.

1. Varje avsnitt avslutas med en ny låt. Bra musik som passar bra till serien.

2. Jag gillar verkligen handdockeversionen av Ash och för den som vill så går den faktiskt att köpa.

3. Om någon var orolig, så var inte det. Det kommer en tredje säsong under 2017.