Ett plagiat det heter duga

Skaparna av "Mask Maker" önskar nog att de skapat "Fredagen den 13:e" i stället. Anledningen till varför jag tror det är att de gjort allt i "Mask Maker" väldigt likt det vi ser i "Fredagen den 13:e". Vi har ett gäng ungdomar som åker ut till en rätt ödslig stuga. Vad de inte vet är att det hänt hemska saker där tidigare som innefattar en mor och hennes son. När ungdomarna är på plats vaknar sonen upp och beslutar sig för att hämnas. Ungdomarna är av samma stil och det enda de tänker på är att ha sex med varandra och det vet ju alla som kan sin skräckfilm, har man sex dör man. Så också här. Man har till och med fått med galningen i den närliggande staden som säger åt dem att de måste åka därifrån genast.

Jo, såhär lika är faktiskt filmerna och det känns nästan som ett under att skaparna av "Fredagen den 13:e" inte stämt skaparna av "Mask Maker". Kanske känner de medlidande eftersom filmen är så dålig eller så har de kanske haft turen att inte ens sett den. För ska sanningen fram försöker de visserligen likna "Fredagen den 13:e" men de gör ett uselt jobb med det. Skådespelarna är riktigt usla och speciellt huvudrollsinnehavaren, Nikki Deloach som spelar Jennifer, spelar över hela tiden och känns väldigt tillgjord.

När det sen gäller själva morden är inte heller de speciellt originella. De känns lite fattiga och knappast fantasifulla. Det är mycket yxor och annat som vår skurk slår ihjäl ungdomarna med men det saknar helt finess. Nä, strunta i "Mask Maker" och se första "Fredagen den 13:e" is tället. Det är som sagt inte mycket som skiljer filmerna åt… förutom att "Fredagen den 13:e" är så mycket bättre.

Vi får en trailer för filmen och några bilder ur den. Absolut inget att hetsa upp sig över.

1. Terry Kiser som de flesta säkert sett i "Länge leve Bernie" finns med i en roll i filmen och han var faktisk med i "Fredagen den 13:e Del 7" också.

2. Det tog ett tag innan jag fattade att han faktiskt tog ansiktena från sina offer och använde som mask på sig själv… Lite korkat med tanke på filmens titel får jag väl erkänna…