Samma serie, nytt grepp

"American Horror Story" har gjort det till sin grej att låta samma skådespelare återkomma säsong efter säsong och i varje säsong berätta en ny historia. Man känner igen skådespelarna men historien är ny. Ny har man skapat en systerserie till den och ändrat "Story" till "Stories" i titeln så vi får "American Horror Stories". Den andra skillnaden är att här har varje avsnitt en ny historia istället för varje säsong. Dock hänger några av avsnitten ihop. Man hänvisar också tydligt till huvudserien bland annat med Murder House som alla som sett serien känner till. Även många av skådespelarna från huvudserien dyker även upp här.

Säsongen är lite kortare än huvudseriens 10 avsnitt. Här får vi nöja oss med sju avsnitt och det känns faktiskt som det räcker. Serien är bra men det märks att det nu är en historia per avsnitt istället för en per säsong. Nackdelen är att man inte lyckas bygga upp handlingen och karaktärerna så mycket som man gör om man har hela säsongen på sig men å andra sidan får vi fler historier. Måste jag välja så tycker jag att det behövs en säsong för att berätta historien men med det sagt så gillar jag även denna serie. Mycket för att den knyter ihop sig med huvudserien. Det återstår att se om man i framtiden väljer att gå lite mer sin egen väg om den fortfarande håller då.

Nu känns det lite som "Twilight Zone" och liknande serier och de har lite svårt att hålla fokus och vissa avsnitt blir lite svagare. Bästa är ändå de avsnitten som är en fortsättning på huvudserien.

1. I en av rollerna ser vi Paris Jackson, Michael Jacksons dotter, och hon är faktiskt ganska bra.

2. En skräckfilm utan dess like får vi se konsekvenserna av i ett av avsnitten. Titeln på den filmen är "Rabbit Rabbit".