En riktig skitfilm med mycket sex

Vilken konstig film "L.A. Gigolo" ändå är.

Den handlar om Nikki (Ashton Kutcher) som lever på att vara en riktig toy boy till rika kvinnor i Los Angeles. Hans liv handlar om att leva i lyx och ge kvinnorna sex i gengäld. Och en massa sex blir det. Den rika kvinna som medverkar mest i filmen är Samantha (Anne Heche) och hon och Nikki gör det överallt, hur som helst och hela tiden. Aldrig förr har jag väl heller sett så många sexscener och så avslöjande sådana i en amerikansk vanlig film.

Så här håller de två på tills det en dag inte fungerar längre. Nikki blir kär på riktigt i en servitris och Samantha blir kär i Nikki. Problem uppstår så klart och Nikki börjar ifråga sitt sätt att leva och all den tomhet som finns i hans liv. Servitrisen Nikki blir förälskad i visar sig vara hans kvinnliga motsvarighet och för första gången får han smaka på sin egen medicin.

Nikki är en riktig lirare och till en början är filmen upplagd som en undervisningsfilm så att vi ska lära oss hur vi ska komma dit han är. Som sagt är sexscenerna otroligt vågade och antalet scener med Kutchers nakna rumpa eller de olika ställningarna tappar jag räkningen på ganska fort. Att det är Anne Heche som spelar den sexälskande överklasskvinnan känns ganska otippat, men dock befriande och härligt på något vis. Det är en roll jag inte är van att se henne i och kanske just därför fick hon den.

Det som hela tiden ligger och maler någonstans i bakhuvudet är vad man vill få sagt med filmen. Den säger mig ingenting och är verkligen dålig. Handlingen är lam och det enda vi får är ju sex. När den helt plötsligt vänder och ska börja bli allvarlig känner jag bara att det är konstigt. Att hänga med i handlingen är absolut inga problem, men att försöka förstå vad filmen vill säga är desto klurigare. "L.A. Gigolo" är en ganska sjuk film, sjukt dålig.

Hur Nikki dessutom kan tycka att det är snyggt med ring i örat och vad Heche karaktär egentligen arbetar med, det får vi aldrig veta.

1. Den engelska titeln är "Spread" och den svenska "L.A. Gigolo". Varför? Fruktansvärd svensk titel.

2. Kul att se Sebastian Stan från "Gossip Girl" (där han spelar Carter Baizen) medverka i rollen som Nikkis bästa vän.