Mellanmjölksfilm med titelproblem

Ett ungt par har stulit en viktig USB-sticka från en skurk, och för att skydda sin dotter skickar de henne (och stickan) till mammans far. Pappan i fråga heter Matt (eller Jim) och lämnade en dag för många år sen sin fru och dotter och flyttade till Caymanöarna. Skurken i fråga fångar in det unga paret, och skickar hantlangare för att hitta USB-stickan. Pappan är, eftersom han spelas av Nic Cage, förstås en före detta lönnmördare åt CIA vilket innebär att han snart blir ett stort problem för skurken som sätter sin bästa man på ärendet.

Jag förstår att storyn inte låter särskilt kul eller spännande. Filmen är kul, men inte så kul. Den är spännande, men inte så spännande. Den försöker liksom inte, den bara är där. Jackie Earle Haley är toppen som skrupellös men överstressad skurk. Ron Perlman är toppen som avspänd och belevad hantlangare. Actionscenerna är bra och lite finurliga sådär. Det är bara så... mellanmjölk.

En sådan där film som man inte riktigt minns namnet på, bara timmar efter att man sett den. Jag fick bokstavligen gå in på Cages IMDb för att hitta vad det var jag hade sett. Tydligen gick Cage med på att göra filmen bara för att få hänga lite med sin kompis Perlman. De har nästan inga scener ihop så jag vet inte hur det gick med det, men de hade nog roligare när de filmade än jag hade när jag såg resultatet.

Inget på streamingen, och den kommande blu-ray:en verkar inte heller innehålla något.

1. De flesta roller jag sett Jackie Earle Haley spela har varit maskerade: "Watchmen", remaken av "A Nightmare on Elm Street", "Alita: Battle Angel" och tv-serien "The Tick".

2. USB-minnet kallas "hårddisk" filmen genom.